Vandaag, 10 april 2024, verwelkomde EP Netherlands B.V (EP NL), een dochteronderneming van het Tsjechische EPH en een belangrijke speler op de Nederlandse energiemarkt, de heer René Miko, Ambassadeur van de Tsjechische Republiek in Nederland.

Middelburg, 10.04.2024

Tijdens zijn bezoek aan de Sloe centrale, een dochteronderneming van EP NL, werd de ambassadeur geïnformeerd over de bijdrage van EP NL aan de energievoorziening in Nederland. De Sloe centrale staat bekend om haar uitzonderlijke flexibiliteit en milieuvriendelijke technologieën, waardoor EP NL adequaat kan reageren op de dynamische energiemarkt en fluctuerende energievraag.

EP NL zet zich in voor de ontwikkeling en implementatie van innovatieve energieoplossingen, met als doel een duurzame, betrouwbare en efficiënte energievoorziening. We zijn trots om één van de grootste directe investeringen in Nederland door een Tsjechisch bedrijf te vertegenwoordigen. We zijn verheugd om de Ambassadeur van de Tsjechische Republiek te verwelkomen en onze bijdrage aan de energietransitie en onze strategie toe te lichten,”

Aldus, Niels Unger, CEO, en Filip Biznár, CFO van EP NL.

Over EP NL

EP NL, een dochteronderneming van de EPH Groep, is een belangrijke speler op de Nederlandse energiemarkt met een totale geïnstalleerde capaciteit van 2,6 GW. We richten ons op elektriciteitsopwekking, handel en het bieden van energieoplossingen voor bedrijven. Onze gasgestookte energiecentrales zijn van groot belang voor het waarborgen van een stabiele en regelbare elektriciteitsvoorziening voor Nederland. Deze efficiënte en flexibele centrales spelen een cruciale rol in het voldoen aan de groeiende vraag naar flexibiliteit en integratie van hernieuwbare energiebronnen. EP NL zet zich in voor een betrouwbare, duurzame energietoekomst en efficiënte energievoorziening voor Nederland. We vormen actief het energielandschap door vandaag efficiënte oplossingen te bieden en te investeren in innovatieve technologieën voor de toekomst. Voor meer informatie bezoek onze website op epnl.nl.

Voor meer informatie:
Voor vragen kunt u een e-mail sturen naar:  press@epnl.nl.
Wij nemen spoedig contact met u op.

View the press release in English

Use the links below to open the press release. You can choose from the English version of the press release or the news release.